Aplikacje Facebook stanowią kolejny krok w budowaniu wizerunku marki w mediach społecznościowych. Forma aktywizacji marki, jaką stanowią API FB gwarantuje zwiększenie jej rozpoznawalności w sieci i buzz (szum). Dział IT systematycznie wspiera działania ePRowe. W ramach współpracy pomiędzy działami stworzyliśmy kilkadziesiąt aplikacji, korzystających z API FB. Wspólnie wdrażaliśmy rozwiązania o różnym stopniu skomplikowania.
Spośród zrealizowanych wspólnie projektów możemy wyróżnić trzy typy tworzonych przez nas aplikacji.
Pierwszym z nich są proste aplikacje, poszerzające funkcjonalność fanpage’a o dodatkowe, niestandardowe treści.
Kolejny stanowią średniej wielkości aplikacje konkursowe, które umożliwiają podstawową interakcję z użytkownikami.
Ostatni z typów to duże, zaawansowane projekty, angażujące użytkowników na czas kilku tygodni w wieloetapową konkursową rozgrywkę. Rozgrywki konkursowe, które zorganizowaliśmy dla naszych Klientów cieszyły się bardzo dużą popularnością. Ze stworzonych przez nas aplikacji korzystało nawet do kilku tysięcy użytkowników, którzy ochoczo nadsyłali zgłoszenia konkursowe.
W przypadku kilku aplikacji wykorzystywaliśmy zaawansowane funkcje API FB, umożliwiające między innymi utworzenie galerii użytkowników lub interakcje uczestników konkursu z ich znajomymi z FB z poziomu aplikacji.