Jesteśmy dumni, że byliśmy z Neboa od początku, opracowując kompleksową strategię, w skład której wchodziły: big idea, komunikacja wizualna, strategia i moderacja social media, a także storytelling oraz sam projekt www i jego realizacja.
Na bazie dużego doświadczenia w branży beauty, stowrzyliśmy plan kompleksowych działań z marką, równie wyjątkowy, co same produkty.
Neboa – marka dla włosomaniaczek, dbających o wygląd włosów i jednocześnie troszczących się o naturę. To kilka linii kosmetyków w minimalistycznych, ekologicznych opakowaniach, które stały się znakiem rozpoznawczym marki.
Tworząc pojedynczą butelkę, Neboa wyławia z oceanicznych wód 37,5 plastikowej słomki, a każdy sprzedany zestaw zwiększa tę liczbę do 144 słomek.
Naszym celem było wsparcie tej wyjątkowej misji i budowanie świadomości marki wśród konsumentek.
Big idea
#BornInTheOcean – zrodzona z oceanu Neboa zmienia kurs z less is more na #MoreIsLess i od samego początku daje więcej. Więcej emocji, więcej dobrych praktyk, więcej wiedzy, więcej inspiracji do eko-postępowania. Dzięki jej pro-ekologicznej postawie na Ziemi jest mniej zanieczyszczeń, w myśl hasła #RespectTheNature.
Każda z kobiet jest inna, ma inne potrzeby i używa różnych kosmetyków, ale jedno pozostaje wspólne – troska o naturę #CleanBeautyForCleanPlanet. Wybór angielskojęzycznych haseł z jednej strony wzmacnia przekaz, z drugiej nadaje mu międzynarodowego wymiaru. Pozwala również marce docierać ze swoją filozofią do tych użytkowników social media, którym równie mocno, jak Neboa, zależy na naturze.
Komunikacja wizualna
Komunikację wizualną marki zbudowaliśmy inspirując się oceanem. Wybraliśmy jasną kolorystykę i odcienie błękitu, beżu oraz bieli. Produkty wkomponowaliśmy w przestrzeń tak, by sprawiały wrażenie, że są częścią natury, przynależą do niej – w końcu, “narodziły się” na dnie oceanu #BornInTheOcean. W komunikacji wizualnej na Facebooku i Instagramie kosmetyki Neboa przypominają muszle wyrzucone na brzeg, otoczone morskimi zwierzętami, naturą i błękitem wody, a kiedy pojawiają się w scenerii łazienkowej, są niczym skarby znalezione na dnie oceanu. W postach w social mediach używamy artystycznych fotografii, podkreślających piękno natury. Subtelne zdjęcia mają przypominać fotorelację z dalekiej, letniej podróży.
Jak opowiadamy?
Postanowiliśmy przenieść komunikację na piaszczyste plaże, zatopione w zachodzącym słońcu otulone szumem fal.
Narratorką opowieści jest marka, która poprzez personifikację staje się kobietą: kochającą piękno w każdej postaci, dbającą nie tylko o wspaniałe i zdrowe włosy, ale także o Planetę.
Neboa – pełna kreatywności, odwagi, empatii, wrażliwa na problemy świata, okazuje ogromny szacunek naturze. To z niej czerpie siłę i inspirację do działania. Niezwykle otwarta na współpracę, zaprasza osoby, które chcą wesprzeć ją w realizacji misji (współpracuje z influencerami, którzy podzielają jej troskę o piękne włosy i czyste środowisko). Jest skarbnicą wiedzy, edukuje, dzieli się dobrymi praktykami. Tworząc ciekawe oraz angażujące treści buduje świadomość własnej marki, wpisując każde swoje działanie w dbałość o naturę.
Użyte formaty postów
W komunikacji w social mediach zdecydowaliśmy się na
stosowanie zróżnicowanych formatów postów. Wśród kreacji
pojawiły się m.in.:
kwadrat, mobile, tap & view oraz gif.
Formaty postów dopasowywane są do tematyki konkretnej
komunikacji.
gif
Kwadrat
Tap&view
Mobile
Insta stories
Strona www
Zadaniem agencji stało się również przygotowanie jednego z głównych narzędzi komunikacji marki, czyli projektu www. Kluczowym było przedstawienie idei powstania marki, uwypuklenia jej misji dbałości o środowisko i jasne przedstawienie tego, w jaki sposób zakup produktów wprost przekłada się na realną ochronę środowiska (licznik wydobycia ton plastiku z oceanów na stronie głównej, na jednej z podstron animacje obrazujące, ile słomek z oceanu wyławiamy poprzez zakup konkretnych produktów). Nieustannie podkreślaliśmy też związki z naturą – szczególnie poprzez wskazywanie na naturalność składów kosmetyków. Dla szczególnie zainteresowanych pielęgnacją włosów przygotowaliśmy także dodatkowe moduły: blog z poradami i inspiracjami oraz test, test pomoże odbiorcom dobrać odpowiedni produkt w zależności od rodzaju włosów i sposobu ich pielęgnacji.