Content marketing
Filozofią firmy jest popularyzacja tradycyjnych smaków Kraju Kwitnącej Wiśni oraz dostosowywanie ich do preferencji lokalnych europejskich konsumentów. Bazując na know-how rodzimej japońskiej firmy – Ajinomoto Poland rozwija w Polsce linię japońskich dań instant z makaronem w kubkach oraz zup instant z makaronem w torebkach. Jedną z trzech głównych marek Ajinomoto Poland jest OYAKATA, reprezentująca popularne smaki Japonii. W jej ofercie znajdują się dania w kubkach oraz zupy w kubkach i torebkach o charakterystycznych japońskich smakach, takich jak wasabi czy teriyaki. Produkty skierowane są głównie do młodzieży zainteresowanej kulturą i smakami Japonii.
Współpraca między firmą Ajinomoto Poland a Agencją ATOM rozpoczęła się w 2016 roku od przygotowania trzech stron internetowych – dla marek OYAKATA, SAMSMAK oraz dla samej korporacji. Agencja została również wybrana do realizacji kompleksowej strategii obecności marki OYAKATA w Internecie, w tym m.in.: reklamy Google Adwords, działań w social media, obsługi konkursów i współpracy z blogerami.
Celem proponowanej koncepcji content marketingowej było zwiększenie widoczności domeny przez wykorzystanie jak największej liczby fraz, związanych z tematyką Japonii – jej kulturą, językiem oraz kuchnią. Szczegółowo zaplanowana strategia skoncentrowana była na osiągnięciu pozycji zdecydowanego lidera – wśród domen należących do marek dań instant – w organicznych wynikach wyszukiwania.
Strona Oyakata.com.pl została w pełni zaprojektowana i zrealizowana przez agencję ATOM. Na potrzeby marketingu treści przygotowany został moduł blogowy, z podziałem na kategorie wpisów oraz rozbudowanym szablonem podstrony artykułów. Autorski system atomCMS pozwolił maksymalnie dostosować serwis do wymagań wyszukiwarek internetowych, przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnego wyglądu strony.
Naszym priorytetem było pozyskiwanie organicznego ruchu na stronie Klienta. Strategia SEO oraz content marketingowa, uwzględniona już podczas projektowania serwisu, pozwoliła na optymalizację witryny, zgodną z wymogami wyszukiwarek. Kolejnym etapem naszych działań było przygotowanie wysokiej jakości treści do Księgi Mistrza Oyakata. Ich publikacja umożliwiła zdobycie czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania haseł najczęściej wpisywanych przez użytkowników.
Dzięki temu, w ciągu trwania 3-letniej kampanii content marketingowej i bieżącym działaniom optymalizacyjnym w obrębie serwisu, ruch organiczny w średnim ujęciu rocznym wzrastał o 578%.
Średni,
roczny wzrost ruchu
Współpraca w obrębie strategii content marketingowej z naszą agencją pozwoliła Oyakacie na osiągnięcie pozycji lidera swojej kategorii produktowej w zakresie widoczności domeny w TOP3 i TOP10 w organicznych wynikach wyszukiwania.
Starannie przygotowana baza wiedzy o japońskiej kulturze i kuchni, udostępniana w formie atrakcyjnej Księgi Mistrza Oyakata, w trakcie kampanii była systematycznie zasilana kolejnymi artykułami. Efektem kompleksowych działań Agencji w zakresie marketingu treści jest stały wzrost widoczności serwisu. Witryna pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na niemal 500 słów kluczowych. W przypadku blisko 90 z nich, domena Oyakata.com.pl znajduje się na pierwszej pozycji listy.
Słów kluczowych
w TOP3
Słów kluczowych
w TOP10
Słów kluczowych
w TOP50
Użytkownicy z organicznych wyników wyszukiwania stanowią obecnie główne źródło ruchu na witrynie. Co więcej, dzięki wysokiej jakości artykułów publikowanych w Księdze Mistrza Oyakata ruch ten charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem zaangażowania użytkowników, którzy chętnie powracają na strony serwisu.
Udział sekcji
w ruchu organicznym
Elementem całościowych działań w zakresie obecności marki w sieci było nawiązanie współpracy z lubianymi i cenionymi blogerami kulinarnymi. Kooperacje miały na celu wykorzystanie zasięgu influencerów i przekierowanie ruchu do witryny Klienta. Pozwoliły także na pozyskanie wartościowych linków do witryny Oyakata.com.pl, niezbędnych w procesie budowania wartości domeny w oczach wyszukiwarki.
ilość publikacji zewnętrznych
Realizowana przez nas strategia zaowocowała zdobyciem czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania przez wiele konkurencyjnych fraz, związanych z kuchnią i kulturą Japonii.
FRAZA | POZYCJA | WYSZUKIWANIA |
---|---|---|
tempura | 1 | 14800 |
matcha | 5 | 12100 |
sake | 2 | 9900 |
wasabi | 5 | 9900 |
jak jeść pałeczkami | 1 | 5400 |
mochi | 3 | 4400 |
makaron udon | 1 | 3600 |
onigiri | 2 | 3600 |
krewetki w tempurze | 2 | 3600 |
rodzaje sushi | 1 | 2400 |
natto | 3 | 2400 |
gyoza | 1 | 1900 |
kultura japonii | 2 | 880 |
ramen zupa | 2 | 880 |
Wysokiej jakości artykuły w połączeniu z odpowiednią optymalizacją i zbudowaniem mocnego autorytetu witryny umożliwiły zdobycie tzw. pozycji nr 0 w wynikach wyszukiwania. Domena Oyakata.com.pl wyświetla się obecnie na szereg fraz w polecanych fragmentach z odpowiedzią (ang. featured snippet) powyżej pierwszego wyniku.
Interesujące i przyciągające uwagę obrazy umieszczone w Księdze Mistrza Oyakata zaowocowały zdobyciem widoczności zarówno w standardowych wynikach wyszukiwania, jak i wynikach Google Grafika. Zadbaliśmy o to, aby wybrane przez nas zdjęcia zostały zoptymalizowane pod kątem rozmiaru i opisu. Dzięki temu kampania wejść z grafiki do witryny w ostatnim kwartale, stanowiła ponad 5% ruchu organicznego.
W ostatnim okresie witryna zanotowała również znaczny wzrost liczby odwiedzin bezpośrednich - oznaczanych w Google Analytics jako "direct". Są to wejścia użytkowników, którzy odwiedzili witrynę Oyakata.com.pl bez pośrednictwa innych źródeł (np. Google, Facebook), wpisując od razu w przeglądarce adres strony internetowej. Ruch pozyskiwany z tego kanału odzwierciedla świadomość marki i przywiązanie do niej stałych klientów.
Wzrost tego kanału pozyskiwania ruchu świadczy również o atrakcyjnej treści publikowanej w obrębie strony, do której użytkownicy chętnie wracają.
Znaczna poprawa widoczności w wynikach wyszukiwania przełożyła się na zwiększoną ilość nowych użytkowników, którzy docierali do serwisu z kanału organicznego.
Dostarczanie użytkownikom wartościowych i interesujących treści przełożyło się na wysokie wskaźniki zaangażowania osób odwiedzających witrynę oraz wzrost liczby powracających czytelników.
Kampania content marketingowa zakładała wzrost ruchu z wyszukiwarki Google przez rozwijanie bloga marki, na którym pojawiały się ciekawe, angażujące treści dotyczące japońskiej kuchni oraz kultury. Opracowana strategia pozwoliła na regularne zwiększanie ruchu organicznego w obrębie domeny.
Witryna marki Oyakata za pomocą publikowanych artykułów w Księdze Mistrza stała się zdecydowanym liderem pod względem widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania na zagadnienia związane bezpośrednio z kulturą i kuchnią Japonii. Wynik został osiągnięty pomimo, że witryna klienta jest najmłodszym serwisem w zestawieniu i posiada mniejszą liczbę podstron w porównaniu do przedstawionych bardzo popularnych portali i blogów w tej tematyce.